LPP – Sekce pro rodiče
Sekce pro rodiče
„Logika pro předškoláky“ je edukační materiál určený pro děti ve věku 5 až 6 let. V tomto věku jsou děti již schopné samostatné práce, mají schopnost se koncentrovat na delší dobu, ovládají techniky kroužkování a spojování, jsou obeznámeny s čísly a znají základy abecedy. Tento materiál je navržen tak, aby podporoval rozvoj logického myšlení a předškolních dovedností v prostředí dětského kolektivu.
3a – ZAPAMATOVAČKA:
Úloha je zaměřena na rozvoj paměti a schopnost porozumění poslouchanému textu. Dětem přečteme krátký příběh nebo popis událostí. Po poslechu příběhu jsou děti dotazovány na různé detaily z textu. Tento úkol pomáhá dětem procvičit si schopnost zapamatovat si informace, které slyšely, a následně na ně správně reagovat. Další diskuze nad odpověďmi a přiloženým obrázkem podporuje představivost, aktivní naslouchání, schopnost vybavovat si detaily a rozvíjí argumentační dovednosti. Úloha také posiluje pozornost, logické myšlení a schopnost komunikace, což přispívá k celkovému kognitivnímu rozvoji dětí.
NTC METODA – PAMĚŤOVÉ METODY, GRAFICKÉ ZNÁZORNĚNÍ TEXTU, HÁDANKOVÉ PŘÍBĚHY
Technika grafického znázornění příběhu, písničky nebo básničky (pomocí obrázků a asociací) pomáhá nejen ke snadnějšímu zapamatování textu, ale i pro aktivaci myšlenkových procesů a kreativního přemýšlení o tom, jak lze určité věci vyjádřit. Každá asociativní technika je paměťovou technikou s vyšší úspěšností zapamatování. Pomocí obrázků nebo symbolů se děti rychleji učí nová slova a rychleji tak nacházejí řešení různých úkolů, ve kterých je potřeba využití funkčního myšlení. Hádankové příběhy učí děti novým způsobům řešení, které mohou využít i v běžných životních situacích. Důležitá je práce ve skupině, kdy při tzv. “brainstormingu” dochází k většímu využití divergentního myšlení, které je pro vyšší rozvoj neuronových synapsí velmi důležité.
3b – POČTY A JEMNÁ MOTORIKA:
Úloha zaměřená na akomodaci oka a jednoduché počty podporuje nejen zrakovou ostrost, ale také rozvoj matematických dovedností. Tento proces posiluje oční svaly a zlepšuje koordinaci mezi očima a mozkem, což vede ke zvýšení pozornosti a schopnosti soustředění. Děti kresbou geometrických útvarů kolem obrázků trénují jemnou motoriku. Diskuze dále podporuje spolupráci, komunikaci a kritické myšlení. Tímto způsobem úloha přispívá k celkovému kognitivnímu rozvoji dětí.