Logika pro předškoláky – 05

LPP – Sekce pro rodiče

Sekce pro rodiče

„Logika pro předškoláky“ je edukační materiál určený pro děti ve věku 5 až 6 let. V tomto věku jsou děti již schopné samostatné práce, mají schopnost se koncentrovat na delší dobu, ovládají techniky kroužkování a spojování, jsou obeznámeny s čísly a znají základy abecedy. Tento materiál je navržen tak, aby podporoval rozvoj logického myšlení a předškolních dovedností v prostředí dětského kolektivu.

Posted in lppsekce | Leave a comment

LPP – Únikovka zdarma formulář

Posted in lppunikovka | Leave a comment

5a – DISKUZE – BARVY: 

Diskuze slouží jako klíčový nástroj pro rozvoj kognitivních a komunikačních dovedností u dětí. Prostřednictvím asociace barev s předměty z jejich každodenního života si děti nejen upevňují schopnost rozlišovat barvy, ale zároveň zdokonalují své vyjadřovací schopnosti a dovednost aktivního naslouchání. Tato úloha navíc podporuje kognitivní flexibilitu – pokud je již zmíněn stejný příklad, děti musí nalézt alternativního řešení, což stimuluje jejich kreativitu a schopnost adaptace. Tento proces také napomáhá hlubšímu porozumění světu kolem nich, protože se snažíme vnímat souvislosti. Diskuze a kolektivní řešení úkolů posilují týmovou spolupráci a umožňují dětem formulovat a sdílet své myšlenky efektivním způsobem v rámci skupiny.

5b – PŘIŘAZOVÁNÍ BAREV: 

Tato úloha je navržena tak, aby komplexně podporovala rozvoj dětských dovedností. Dětem jsou předložena slova společně s odpovídajícími barvami. I když děti ještě neumí číst, slova píšeme na tabuli a nahlas je čteme, což jim umožňuje slova rozpoznat a porozumět jim. Jejich úkolem je následně najít toto slovo na papíře a správně ho spojit s barvou, například slovo „tráva“ se zelenou. Tento postup zahrnuje nejen učení se asociace mezi slovem a obrazem, ale také významně podporuje akomodaci oka. Když děti střídavě zaostřují na tabuli a na papír, zlepšují svou schopnost rychlého přizpůsobení oka a koordinace mezi zrakem a mozkem. To má přímý dopad na jejich schopnost koncentrace a přesnosti v úkolech. Úloha navíc rozvíjí pozornost, paměť, logické myšlení a přináší jim radost z objevování spojitostí mezi slovy a barvami. 

NTC METODA – AKOMODACE OKA

Cvičení na akomodaci oční čočky jsou jednou z nejdůležitějších součástí metody NTC Learning učení. Tento proces je důležitý zejména pro pozdější snadné učení a koncentraci. Vývoj této velmi důležité funkce oka je u dětí zpomalován sledováním televize, her na počítači nebo na mobilním telefonu. Výzkumy prokazují, že problém s akomodací oční čočky má velmi úzkou souvislost s téměř všemi formami poruch pozornosti a koncentrace, stejně tak s dalšími poruchami učení – například dyslexií. Akomodace oka se rozvíjí nejpozději do sedmého roku života prostřednictvím rychlých pohybů očí, sledováním předmětů nebo jejich zaostřováním na různé vzdálenosti. V oblasti motorických cvičení je ideálním prostředkem pro tato cvičení například míč. V oblasti kognitivní je vhodné k nácviku právě třeba sledování požadovaných zadání jak na tabuli, tak v pracovním listě.

 

LPP – Třídy s rozšířenou výukou

Třídy s rozšířenou výukou na základních školách

Posted in lpptridy | Leave a comment