Logika pro předškoláky – 06

LPP – Sekce pro rodiče

Sekce pro rodiče

„Logika pro předškoláky“ je edukační materiál určený pro děti ve věku 5 až 6 let. V tomto věku jsou děti již schopné samostatné práce, mají schopnost se koncentrovat na delší dobu, ovládají techniky kroužkování a spojování, jsou obeznámeny s čísly a znají základy abecedy. Tento materiál je navržen tak, aby podporoval rozvoj logického myšlení a předškolních dovedností v prostředí dětského kolektivu.

Posted in lppsekce | Leave a comment

LPP – Únikovka zdarma formulář

Posted in lppunikovka | Leave a comment

6a – OPIS OBRÁZKU A DISKUZE

Tato úloha je zaměřená na rozvoj pozorovacích schopností a kritického myšlení dětí. Společně s dětmi podrobně zkoumáme detaily obrázku, zaměřujeme se na různé aspekty prostředí, jako je počasí, roční období a celková atmosféra. Děti se učí vnímat jemné detaily a analyzovat, jak jednotlivé prvky spolu souvisejí. Diskutujeme o tom, jaké podmínky panují na obrázku a jak se tyto podmínky projevují v reálném životě. Děti následně aplikují své poznatky při výběru odpovídajících obrázků, což posiluje jejich schopnost logického uvažování a dovednost porovnávat různé informace. Tato aktivita také podporuje rozvoj jejich komunikačních schopností, když sdílejí své postřehy a zkušenosti, a pomáhá jim lépe porozumět světu kolem sebe.

6b – POHYBOVÁ HRA NA ZÁKLADĚ PŘEDLOŽENÝCH KRITÉRIÍ

Tato pohybová úloha je navržena tak, aby dětem pomohla rozvíjet orientaci v prostoru, logické myšlení a schopnost rozhodování. Děti se nejprve seznámí se základními směrovými symboly, jako jsou šipky doleva a doprava, které jim názorně předvedeme. Následně jsou postaveny před úkol identifikovat symboly a pochopit jejich význam, aniž bychom jim předem poskytli konkrétní vysvětlení. Tímto způsobem jsou vedeny k tomu, aby samostatně přemýšlely a hledaly správné řešení.

Při plnění úkolu, kdy se děti pohybují podle symbolů na zvolenou stranu místnosti, se rozvíjí jejich schopnost prostorové orientace a koordinace pohybů. Děti zároveň analyzují různé aspekty, jako je barva, pohlaví nebo délka vlasů, a učí se na základě těchto kritérií činit rozhodnutí. Pokud nastane situace, kdy dítě nesplňuje zadané podmínky, je mu ponechána možnost volby, což podporuje jeho sebevědomí a samostatnost. Celá aktivita nejen podporuje fyzický rozvoj a prostorovou orientaci, ale také posiluje schopnost dětí přemýšlet o pravidlech, diskutovat o nich a rozhodovat se na základě vlastních pozorování a logického uvažování.

NTC METODA – SYMBOLY, ABSTRAKTNÍ POJMY

Učení abstraktních symbolů mezi které patří piktogramy, značky, vlajky je jedním z klíčových prvků metody NTC Learning. Samotné učení symbolů a práce s abstrakcí přispívá ke vzniku neuronových synapsí a jejich následné využití je základem pro další práci s asociacemi, klasifikací nebo třídění.  Postupné přecházení ke složitější práci s abstraktní klasifikací a seriací je základem pro rozvoj matematicko-logické inteligence. Propojení abstraktních pojmů s pojmy konkrétními a následné využití této schopnosti v pohybové hře je proto v předškolním věku, kdy neuronové synapse vznikají, velmi přínosné.

 

6c, d – CÍL ÚLOHY: 

Tato úloha je navržena tak, aby dětem umožnila rozvíjet jejich pozorovací schopnosti, prostorovou orientaci a kreativní myšlení. Společně s dětmi analyzujeme jednotlivé obrázky a diskutujeme o klíčových prvcích, které ovlivňují směr a dynamiku situací zobrazených na obrázcích. Děti poté samostatně aplikují své poznatky tím, že označují směry a doplňují detaily na základě svých pozorování.

Aktivita podporuje u dětí nejen logické uvažování a schopnost dedukce, ale také jejich kreativitu při přenášení teoretických poznatků do praxe. Navíc se děti učí pracovat s detaily a rozvíjí jemnou motoriku, což je důležité pro jejich celkový kognitivní a motorický rozvoj. Diskuze nad obrázky podporuje také jejich komunikační dovednosti a schopnost argumentace.

 
 

LPP – Třídy s rozšířenou výukou

Třídy s rozšířenou výukou na základních školách

Posted in lpptridy | Leave a comment