Logika pro předškoláky – 13

LPP – Sekce pro rodiče

Sekce pro rodiče

„Logika pro předškoláky“ je edukační materiál určený pro děti ve věku 5 až 6 let. V tomto věku jsou děti již schopné samostatné práce, mají schopnost se koncentrovat na delší dobu, ovládají techniky kroužkování a spojování, jsou obeznámeny s čísly a znají základy abecedy. Tento materiál je navržen tak, aby podporoval rozvoj logického myšlení a předškolních dovedností v prostředí dětského kolektivu.

Posted in lppsekce | Leave a comment

LPP – Únikovka zdarma formulář

Posted in lppunikovka | Leave a comment

13a – OTÁZKY 

Tato úloha přispívá k rozvoji logického myšlení dětí tím, že je učí systematicky pracovat s informacemi, klást cílené otázky a propojit získané odpovědi s daným úkolem. Děti se učí analyzovat a porovnávat data, ověřovat své hypotézy, pracovat týmově a diskutovat o svých postupech. Tento proces posiluje jejich schopnost dedukce, koncentrace, spolupráce a přijetí chyby jako přirozené součásti řešení problémů. Úloha zároveň stimuluje schopnost divergentního myšlení, protože děti zvažují různé možnosti, a učí je důležitosti zpětné vazby při ověřování správnosti svých předpokladů.

NTC METODA – ENIGMATICKÉ HÁDANKY

Enigmatické hádanky a příběhy jsou koncipovány tak, aby se děti jejich řešením učily nebát se myslet nekonvenčně, kreativně, neotřele.  Při řešení se snažíme opustit konvenční způsob uvažování a pohlédnout na předkládaný problém z nového úhlu. Důležité je uvolnění myšlenkového proudu a hledání nových, neotřelých řešení. Hádanky jsou vymyšlené tak, aby přinesly chvíle přemýšlení i sladkého utrpení, ale i radost z úspěšného řešení. Jsou zaměřeny na rozvoj divergentního myšlení a obecně se doporučuje řešit je ve skupině, kdy každý nápad je třeba ocenit, neboť může posunout myšlenkový pochod dalšího člena skupiny.

13b – SUDOKU

Tato aktivita rozvíjí u dětí schopnost logického myšlení, soustředění a dedukce. Pomocí jednoduchých pravidel sudoku se děti učí analyzovat situaci, pracovat s pravidly, hledat řešení a ověřovat si správnost svých odpovědí. Úloha podporuje jejich schopnost plánovat, zvažovat možnosti a spolupracovat při společném řešení. Důraz je kladen na postupné porozumění pravidlům a logice úkolu, což posiluje jejich samostatnost a dovednosti potřebné pro řešení komplexnějších problémů v budoucnosti.

LPP – Třídy s rozšířenou výukou

Třídy s rozšířenou výukou na základních školách

Posted in lpptridy | Leave a comment