Logika pro předškoláky – 25

LPP – Sekce pro rodiče

Sekce pro rodiče

„Logika pro předškoláky“ je edukační materiál určený pro děti ve věku 5 až 6 let. V tomto věku jsou děti již schopné samostatné práce, mají schopnost se koncentrovat na delší dobu, ovládají techniky kroužkování a spojování, jsou obeznámeny s čísly a znají základy abecedy. Tento materiál je navržen tak, aby podporoval rozvoj logického myšlení a předškolních dovedností v prostředí dětského kolektivu.

Posted in lppsekce | Leave a comment

LPP – Únikovka zdarma formulář

Posted in lppunikovka | Leave a comment

25a – ORIGAMI

Cílem této aktivity je podpořit u dětí jemnou motoriku, prostorovou představivost a schopnost pracovat podle vizuálního návodu. Děti se učí postupovat krok za krokem, vnímat souvislosti mezi jednotlivými kroky a sledovat podobnosti i rozdíly mezi dvěma návody. Aktivita zároveň rozvíjí jejich schopnost samostatného řešení úkolů i spolupráce při společné práci. Důležitým prvkem je také následná reflexe, kdy děti přemýšlejí o tom, co dělali, co jim šlo lépe nebo hůře, a jak mohou zkušenost využít v další činnosti.

HEJNÉHO METODA – PAPÍRNICTVÍ
Cílem úlohy je rozvíjet jemnou motoriku a prostorové vnímání dětí prostřednictvím skládání z papíru. Děti si prakticky osahají základní geometrické tvary.

Druhou rovinou je rozvoj komunikace. Učitel svým popisem modeluje správné pojmenovávání jevů, děti se učí vyjadřovat své pozorování, nejprve jednoduše, později přesněji. Klíčové je rozvíjet myšlení a porozumění, jazyk se postupně zpřesňuje na základě potřeby vyjádřit přesnou myšlenku.

25b – HLASOVÁNÍ

Děti se učí pracovat s jednoduchou tabulkou, zaznamenávat a analyzovat data, rozvíjejí logické myšlení a zároveň zažívají situaci, kdy musí činit rozhodnutí a vysvětlit své volby. Aktivita také podporuje komunikační dovednosti a spolupráci ve skupině.

HEJNÉHO METODA – POPELÁŘI
Metoda Popeláři podle Hejného přirozeně rozvíjí u dětí schopnost třídit, uspořádávat a pracovat s daty prostřednictvím her a činností, které vycházejí z každodenního života. Děti se učí vyhledávat podobnosti a rozdíly, vytvářet kategorie, porovnávat a evidovat informace, například hlasováním o oblíbeném zvířátku. Práce s tabulkami, obrázky či konkrétními předměty jim pomáhá pochopit vztahy mezi prvky, rozvíjet logické myšlení a připravuje je na další matematické učení zábavnou a smysluplnou formou.


LPP – Třídy s rozšířenou výukou

Třídy s rozšířenou výukou na základních školách

Posted in lpptridy | Leave a comment