LPP – Sekce pro rodiče
Sekce pro rodiče
„Logika pro předškoláky“ je edukační materiál určený pro děti ve věku 5 až 6 let. V tomto věku jsou děti již schopné samostatné práce, mají schopnost se koncentrovat na delší dobu, ovládají techniky kroužkování a spojování, jsou obeznámeny s čísly a znají základy abecedy. Tento materiál je navržen tak, aby podporoval rozvoj logického myšlení a předškolních dovedností v prostředí dětského kolektivu.
7a – PŘÍBĚH Z OBRÁZKŮ
Tato úloha je zaměřena na rozvoj logického myšlení, jazykových dovedností a schopnosti vytvářet souvislosti mezi jednotlivými prvky příběhu. Společně s dětmi analyzujeme obrázky a postupně skládáme věty, které odpovídají dané situaci. Důraz je kladen na to, aby děti aktivně přemýšlely nad tím, jak spolu jednotlivé prvky souvisejí a aby si samy mezi nimi vytvořily logické vazby. Prostřednictvím otázek a diskuze jsou děti vedeny k tomu, aby objevovaly správné odpovědi a samostatně je formulovaly. Po dokončení úlohy děti srovnají své vytvořené věty s původním příběhem, což podporuje jejich schopnost reflexe a ověřování správnosti vlastních úvah. Tato metoda učí děti nejen správnému porozumění textu, ale i rozvoji kritického myšlení a kreativity, přičemž podporuje jejich samostatnost a schopnost se logicky vyjadřovat.
7b – BLUDIŠTĚ
Tato úloha je navržena tak, aby dětem pomohla rozvíjet prostorové myšlení, logiku a schopnost plánování. Děti se učí rozpoznávat geometrické útvary a spojují je se směrovými šipkami, které následně vedou k úspěšnému průchodu bludištěm. Prvotní zaměření na jednoduché útvary a jejich směrové šipky umožňuje dětem získat základní orientaci v úkolu, zatímco postupné přidávání složitějších prvků podporuje jejich logické uvažování a schopnost sekvenčního plánování.
Metodika zahrnuje interaktivní zapojení dětí, kdy jsou vyzvány, aby samy přemýšlely nad tím, jaký směr by měl být v daném útvaru a jak jej správně zakreslit. Diskuze a společná práce na tabuli jim pomáhá lépe si osvojit principy úkolu a zároveň podporuje jejich schopnost kooperace. Jakmile děti získají jistotu v základních principech, přechází k obtížnějším variantám bludiště, kde musí aplikovat své dovednosti při řešení složitějších tras.
Součástí úlohy je i rozpoznávání chyb a hledání alternativních řešení, což děti učí, že existuje více správných odpovědí a že je důležité přemýšlet nad různými možnostmi. Tento přístup nejen rozvíjí jejich kritické myšlení a schopnost analyzovat situace, ale také je učí trpělivosti a vytrvalosti při řešení komplexních úkolů. Celkově tato aktivita podporuje kognitivní rozvoj, zlepšuje vizuální a prostorové dovednosti a posiluje schopnost dětí řešit problémy a pracovat v týmu.