Informacni_schuzky_ostrava
ZŠ Provaznická byla založena v roce 1960. Od té doby prošla mnohými změnami. V roce 2009 byla zateplena, byla vyměněna okna. Rekonstrukce školního hřiště, na které se všichni těšili, proběhla na jaře roku 2013. Průběžně dochází k modernizaci a estetizaci celé školy.
Součástí školy je i školní družina a školní jídelna, která slouží také zájemcům o stravování z oblasti Hrabůvky. Škola není typicky spádovou školou. Dojíždějí do ní žáci z celé Ostravy.
Patří k ní velká školní zahrada s naučnou stezkou, ekologickou učebnou, skleníkem a učebnou v přírodě. Právě v oblasti environmentální výchovy dosahuje škola velkých úspěchů. Mezi nejvýznamnější ocenění patří tituly Mezinárodní Ekoškola, Ekologická škola Moravskoslezského kraje, Škola udržitelného rozvoje aj.
V budově se nachází několik odborných učeben (jazyková, informatiky, fyziky-chemie, hudební aj.), třídy jsou vybaveny nejmodernější technikou (interaktivní tabule, dataprojektory, vizualizéry, noteboky). Prostředí školy je barevné, útulné a inspirující. Žáci zde u o přestávkách využívají odpočinkových koutů, kde si mohou zahrát ping pong nebo stolní fotbal.
Pýchou školy je nové školní informační centrum s nadstandartně vybavenou knihovnou, přístupem na internet a online katalogem knih s celodenním provozem i o přestávkách. Celé bylo financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Otevřeno je od 8,00 do 18,00 hod. nejen pro žáky školy.
V rámci dalšího projektu škola získala finanční prostředky z OPVK, a tak byl Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR podpořen také projekt „Učíme se společně“, jehož hlavním cílem je zlepšení rovných příležitostí žáků se speciálnímí vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a talentovaných. Vybudované školní poradenské pracoviště, ve kterém pracuje speciální pedagog, výchovný poradce a metodik prevence, nabízí odbornou metodickou pomoc rodičům, žákům i učitelům. Některým žákům pak ve výuce pomáhají asistenti pedagoga.
ZŠ se zapojuje do mnoha dalších projektů, které napomáhají rozvíjet všechny oblasti dětí. Od 1.ročníku se kromě běžných tříd věnujeme také žákům intelektově nadaným. V této třídě se děti učí tzv. obohaceným způsobem vzdělávání. Ve výuce matematiky používáme metodu prof. Hejného (učebnice Fraus).
Volný čas tráví žáci v odpoledních kroužcích – anglický jazyk, hudební, sportovní, matematický, kramický, deskové hry, žurnalistika aj. nebo na tematických odpoledních, která zahrnují různé exkurze, soutěže, pokusy, pracovní dílny, besedy s odborníky. Tradicí školy je úzká spolupráce s rodiči. Společně organizujeme sportovní akce jako jsou lyžařské výjezdy, cyklovýlety, turistické výšlapy, víkendové pobyty, ale i jiné jako je posezením u táboráku, velikonoční a vánoční dílny, besedy, pasování prvňáčků atd.
Žáci školy se pravidelně zúčastňují ozdravných pobytů, lyžařských a plaveckých výcvikových kurzů. Pro předškolní děti škola každoročně organizuje Klub předškoláčků, kde se děti formou hry připravují na školu a kde rodiče získávají informace o tom, jak dítě dobře připravit na vstup do školy. Nedílnou součástí výuky je mezinárodní spolupráce mezi žáky a pedagogy různých zemí v rámci projektu Comenius.
Ve vyučování škola používá činnostní metody a organizační formy, zejména projektovou metodu, skupinové a problémové vyučování. Žáci jsou vedeni k dovednostem umět vyhledávat a zpracovávat informace, plánovat a systematizovat učební činnost. Škola pro svoji práci využívá spolupráce s Ostravskou univerzitou, Mensou ČR, Centrem nadání, Terezou, VITA, Lesní školou, zahraničními školami v rámci EU a mnohými dalšími.
Své vědomosti a dovednosti pak žáci úročí v různých vědomostních, sportovních a uměleckých soutěžích, ve kterých dosahují významných úspěchů. Cílem školy je najít u každého žáka oblast, ve které vyniká a tu pak podporovat a rozvíjet, vytvořit bezpečné, moderní a inspirativní prostředí pro všechny děti. Škola nabízí příjemnou rodinnou atmosféru a zapálený kolektiv učitelů.
Výuka ve třídách Světa vzdělání
Angličtina
Od první třídy mají děti tři hodiny angličtiny
Vyučujeme metodou Wattsenglish s akcentem na mluvené slovo
Schopnost dětí komunikovat v angličtině podporujeme hodinami konverzace
Logické myšlení
Podporujeme děti v logickém myšlení
Vyučujeme samostatný předmět logika s vlastními učebnicemi a výukovými materiály
Matematika je vyučována Hejného metodou
Od třetí třídy učíme děti programovat, myslet algoritmicky a pracovat s roboty
Osobnostní rozvoj
Samostatná hodina zaměřená na zvládání emocí, etiku, rozvoj dětí
Podporujeme dobrou atmosféru a klima ve třídě
Pracujeme s knihami o žabáku Ferdovi a příběhy Petra Horáčka
Z dění ve škole
Expedice Polanka
Expedice Polanka 1.B ZŠ Provaznická na EXPEDICI POLANKANa tuto expedici jsme se vypravili tramvají, vlakem, autobusem, jezdícími schody a pěšky. A viděli jsme volavky, racky, lysku, kachny divoké, čápa, labutě, letícího kapra, zajíce, holuby, housenky, drobné vodní živočichy a spoustu krásných rostlin. Také jsme si zahráli různé hry. Zkrátka jsme…
Řeřicha od semínka po jídlo
Řeřicha od semínka po jídlo Co je to řeřicha? Donesli jsme si do třídy mikroskopy, abychom se na to podívali pěkně zblízka. Pozorovali jsme semínko, klíčky i rostlinu. Změřili jsme, jak rychle roste, zkusili jak chutná, voní a vše si zaznamenali do našich pozorovacích listů. Překvapilo nás, jak rychle se…
Sněžná tělesná výchova
Sněžná tělesná výchova Jedna vločka, druhá vločka, hurá padá sníh. Pojedeme z kopce dolů všichni na saních. Všechny děti snížek láká, hurá jedem ven. Budem stavět sněhuláka, ať se radujem.
Vlaštovka x jiřička x rorýs
Vlaštovka x jiřička x rorýs Jaký je mezi nimi rozdíl? Vzali jsme si chytré knihy a hledali. Někteří z nás neumí číst, ale pomohli jsme si navzájem, vytvořili zápis, prezentovali své poznatky a vyrobili ve VV a PČ naučné tabule.
Podzimní počasí
Podzimní počasí Zkoušeli jsme v 1.B pojmenovat symboly, které se objevují v předpovědi počasí. Třídili jsme je podle obrázku a také jsme si to počasí zahráli.
Divadlo loutek
Divadlo loutek- Hodina Komenského 4.B Že jde výukovou látku předat i jinak než výkladem, výborně dokázali herci Divadla loutek. Děti se při představení skvěle bavily, a přitom si zapamatovaly nejen informace o Komenského životě a díle, jeho působení v Evropě, ale také si udělaly představu o podobě třídy v 17.století.…