OSTRAVA

Informacni_schuzky_ostrava

Posted in informacni_schuzky_ostrava | Komentáře nejsou povolené u textu s názvem Informacni_schuzky_ostrava

backtotop logoTrida

Svět vzdělání - logo
Svět vzdělání - škola

ZŠ Provaznická byla založena v roce 1960. Od té doby prošla mnohými změnami. V roce 2009 byla zateplena, byla vyměněna okna. Rekonstrukce školního hřiště, na které se všichni těšili, proběhla na jaře roku 2013. Průběžně dochází k modernizaci a estetizaci celé školy.

Součástí školy je i školní družina a školní jídelna, která slouží také zájemcům o stravování z oblasti Hrabůvky. Škola není typicky spádovou školou. Dojíždějí do ní žáci z celé Ostravy.

Patří k ní velká školní zahrada s naučnou stezkou, ekologickou učebnou, skleníkem a učebnou v přírodě. Právě v oblasti environmentální výchovy dosahuje škola velkých úspěchů. Mezi nejvýznamnější ocenění patří tituly Mezinárodní Ekoškola, Ekologická škola Moravskoslezského kraje, Škola udržitelného rozvoje aj.

V budově se nachází několik odborných učeben (jazyková, informatiky, fyziky-chemie, hudební aj.), třídy jsou vybaveny nejmodernější technikou (interaktivní tabule, dataprojektory, vizualizéry, noteboky). Prostředí školy je barevné, útulné a inspirující. Žáci zde u o přestávkách využívají odpočinkových koutů, kde si mohou zahrát ping pong nebo stolní fotbal.

Pýchou školy je nové školní informační centrum s nadstandartně vybavenou knihovnou, přístupem na internet a online katalogem knih s celodenním provozem i o přestávkách. Celé bylo financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Otevřeno je od 8,00 do 18,00 hod. nejen pro žáky školy.

V rámci dalšího projektu škola získala finanční prostředky z OPVK, a tak byl Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR podpořen také projekt „Učíme se společně“, jehož hlavním cílem je zlepšení rovných příležitostí žáků se speciálnímí vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a talentovaných. Vybudované školní poradenské pracoviště, ve kterém pracuje speciální pedagog, výchovný poradce a metodik prevence, nabízí odbornou metodickou pomoc rodičům, žákům i učitelům. Některým žákům pak ve výuce pomáhají asistenti pedagoga.

ZŠ se zapojuje do mnoha dalších projektů, které napomáhají rozvíjet všechny oblasti dětí. Od 1.ročníku se kromě běžných tříd věnujeme také žákům intelektově nadaným. V této třídě se děti učí tzv. obohaceným způsobem vzdělávání. Ve výuce matematiky používáme metodu prof. Hejného (učebnice Fraus).

Volný čas tráví žáci v odpoledních kroužcích – anglický jazyk, hudební, sportovní, matematický, kramický, deskové hry, žurnalistika aj. nebo na tematických odpoledních, která zahrnují různé exkurze, soutěže, pokusy, pracovní dílny, besedy s odborníky. Tradicí školy je úzká spolupráce s rodiči. Společně organizujeme sportovní akce jako jsou lyžařské výjezdy, cyklovýlety, turistické výšlapy, víkendové pobyty, ale i jiné jako je posezením u táboráku, velikonoční a vánoční dílny, besedy, pasování prvňáčků atd.

Žáci školy se pravidelně zúčastňují ozdravných pobytů, lyžařských a plaveckých výcvikových kurzů. Pro předškolní děti škola každoročně organizuje Klub předškoláčků, kde se děti formou hry připravují na školu a kde rodiče získávají informace o tom, jak dítě dobře připravit na vstup do školy. Nedílnou součástí výuky je mezinárodní spolupráce mezi žáky a pedagogy různých zemí v rámci projektu Comenius.

Ve vyučování škola používá činnostní metody a organizační formy, zejména projektovou metodu, skupinové a problémové vyučování. Žáci jsou vedeni k dovednostem umět vyhledávat a zpracovávat informace, plánovat a systematizovat učební činnost. Škola pro svoji práci využívá spolupráce s Ostravskou univerzitou, Mensou ČR, Centrem nadání, Terezou, VITA, Lesní školou, zahraničními školami v rámci EU a mnohými dalšími.

Své vědomosti a dovednosti pak žáci úročí v různých vědomostních, sportovních a uměleckých soutěžích, ve kterých dosahují významných úspěchů. Cílem školy je najít u každého žáka oblast, ve které vyniká a tu pak podporovat a rozvíjet, vytvořit bezpečné, moderní a inspirativní prostředí pro všechny děti. Škola nabízí příjemnou rodinnou atmosféru a zapálený kolektiv učitelů.

Z dění ve škole

Vlaštovka x jiřička x rorýs

Vlaštovka x jiřička x rorýs Jaký je mezi nimi rozdíl? Vzali jsme si chytré knihy a hledali. Někteří z nás neumí číst, ale pomohli jsme si navzájem, vytvořili zápis, prezentovali své poznatky a vyrobili ve VV a PČ naučné tabule.

Číst dále

Podzimní počasí

Podzimní počasí Zkoušeli jsme v 1.B pojmenovat symboly, které se objevují v předpovědi počasí. Třídili jsme je podle obrázku a také jsme si to počasí zahráli.

Číst dále

Divadlo loutek

Divadlo loutek- Hodina Komenského 4.B Že jde výukovou látku předat i jinak než výkladem, výborně dokázali herci Divadla loutek. Děti se při představení skvěle bavily, a přitom si zapamatovaly nejen informace o Komenského životě a díle, jeho působení v Evropě, ale také si udělaly představu o podobě třídy v 17.století.…

Číst dále

Archeopark

Archeopark v Chotěbuzi- Slovanský den 4.B, 2.B Skupina historie a šermu Tizon zavedla děti přímo do doby slovanské! Areál hradiska ožil nejrůznějšími situacemi z každodenního života slovanských obyvatel, s nimiž se děti mohly na vlastní kůži aktivně seznámit. Poznaly slovanskou kuchyni, módu a šperky, rozmanitá řemesla a práci se dřevem,…

Číst dále

Badatelský víkend

Badatelský víkend 3. B s gymnáziem O.Havlové na Bílé 3. – 6. 5. se Adélka Šeděnková, Justynka Eliášová a Erička Cagáňová zúčastnily badatelského pobytu pořádaného v rámci projektu Talentmanagement, který pořádalo gymnázium Olgy Havlové z Ostravy – Poruby a účastnily se ho vybrané ostravské školy s týmy žáků ll. stupně.…

Číst dále

Satinské vodopády

Satinské vodopády 3.B – Badatelská výuka Badatelsky orientovaná výuka je nejlépe proveditelná v přírodě. Proto jsme se vydali s průvodcem na stezku z Ostravice do Malenovic. Šli jsme kolem řeky Ostravice, kde jsme se zastavili u peřejí. Tam jsme viděli masiv břidlice a průvodce nám ukázal, které druhy ryb, drobných…

Číst dále