OSTRAVA

backtotop logoTrida

Svět vzdělání - logo

1.B

Třídní učitelka: Mgr. Michaela Delinčáková

2.B

Třídní učitelka: Mgr. Petra Stašková

3.B

Třídní učitel: Mgr. Viktor Dořičák

4.B

Třídní učitelka: Mgr. Renata Stoklasová

Naše akce

Žáci odkryli tajemství přírody

Žáci odkryli tajemství přírody

Byl objeven záhadný plod. Děti se vyptávaly, co že to je, a odpověď? Tu si přece umí najít samy! Plod vypadal jako limetka. Ale limetka v parku v Ostravě? To přece není možné. Žáci zkoumali, hledali v knihách, pitvali, čichali, volali panu lesníkovi, ochutnávali, psali své hypotézy… Až přišli na tu velkou záhadu. V rukou se jim hřál plod ořešáku černého.

Posted in blog, ostrava | Leave a comment

Historie a nuda? Ani nápad!

Historie a nuda? Ani nápad!

Prváčci a druháčci spojili své síly a vypravili se na společné dobrodružství. Cílem byl státní zámek Raduň, který ve středověku plnil funkci hradu, a až od 16. století byl přestavěn na renesanční zámek. Děti byly velikostí honosného zámku nadšeny. U vstupu na ně čekala kněžna Wanda a komorník, kteří jim odkryli všechna zákoutí krásného zámku. Žáčci nedali kněžně ani chvílí vydechnout. Neustále se pídili po odpovědích na své dotazy a o tomto kouzelném místě se chtěli dozvědět co nejvíce. Naši výletníci si díky dobovému inventáři dokázali představit, jak vypadal život na přelomu 19. a 20. století. Nouze nebyla ani o zvířecí exponáty. Děti si mohly prohlédnout paroží, roh velryby narval i krunýř karety obrovské. Nejvíce naše průzkumníky zaujaly zámecké sklepy. Děti obdivovaly tloušťku zdiva a užívaly si akustiku prostoru. Už teď se všichni těší na další objevování historických míst v okolí.

Posted in blog, ostrava | Leave a comment

Děti odkryly svou uměleckou duši

Děti odkryly svou uměleckou duši

Venku už je sychravo, a tak se naši prvňáčci vydali do loutkového divadla. Po několika krátkých legračních scénkách, kdy si děti zazpívaly a nasmály se, se vyrazilo do tvůrčí dílny. Každý si promyslel vlastní plošnou loutku, na které několik desítek minut usilovně pracoval. Loutky byly kouzelné! Na stole tvůrčí dílny se objevily princezny, pobíhali zde jednorožci i  dinosauři, ťapkala zvířátka, ale vznikl i pošťák či kamarádka Lucinka. Ke každé loutce si naši umělci vymysleli i prostředí. Na něm pak před obecenstvem sehráli svůj vymyšlený příběh. Na prknech, co znamenají svět, se tak potkali blízcí přátelé, slon z Afriky i hrdinové z animovaných filmů. A příběhy to byly vskutku promyšlené! Děti si své výrobky mohly vzít domů, což jim udělalo obrovskou radost. A několik dní učily tuto techniku své kamarády z jiných tříd. Celou školu tak zaplnily plošné loutky všech barev a velikostí. 

Posted in blog, ostrava | Leave a comment

Malí lékaři

Malí lékaři studovali lidské tělo

Bílé pláště, prohlížení rentgenů i vytahování orgánů z makety lidského těla – tohle všechno si vyzkoušeli naši prvňáčci, kteří se vydali na interaktivní výstavu Lidské tělo. Děti již na začátku expedice dostaly bílé pláště a mohly se svými průvodkyněmi, studentkami střední zdravotní školy, vyrazit objevovat taje lidského těla. Celá výstava byla založena na diskuzích a děti tak mohly ukázat své vědomosti týkající se lidských kostí i orgánů. Velkou radost malým lékařům udělal i účastnický diplom, který ihned po skončení výstavy obdrželi. Děti nejvíce zaujala demonstrace fungování a vzájemného ovlivňování pohybu plic a bránice, průchod lidským mozkem a vytahování orgánů z makety lidského těla. Na chvíli si tak na vlastní kůži vyzkoušely, co obnáší práce lékaře. Žáčci si na výstavě vyzkoušeli své smysly i jemnou motoriku a odnesli si spoustu nových informací

Posted in blog, ostrava | Leave a comment

Na jeden den farmářem

Na jeden den farmářem

Naši prvňáčci se vydali na farmu v obci Krásná, kde chovají býky a krávy . Na jeden den si tak děti vyzkoušely, co obnáší práce kolem těchto zvířat. Dozvěděly se, co je to silo a senáž, čím se skot krmí a prohlédly si prostory celé farmy. Všichni se vyzkoušeli, jaké to je sedět ve velkém traktoru a ochutnali kakao z čerstvě nadojeného mléka. Žáčci měli  velké štěstí, že se zrovna den před jejich návštěvou narodilo telátko. Mohli si ho tak hezky zblízka prohlédnout. Na závěr se šli malí farmáři projít po pastvinách, které se nachází nedaleko farmy v krásné přírodě. Slunečné počasí ještě umocnilo zážitky z exkurze a děti odcházely s červenými tvářičkami a úsměvem na rtech.

Posted in blog, ostrava | Leave a comment
Svět vzdělání - škola

ZŠ Provaznická byla založena v roce 1960. Od té doby prošla mnohými změnami. V roce 2009 byla zateplena, byla vyměněna okna. Rekonstrukce školního hřiště, na které se všichni těšili, proběhla na jaře roku 2013. Průběžně dochází k modernizaci a estetizaci celé školy.

Součástí školy je i školní družina a školní jídelna, která slouží také zájemcům o stravování z oblasti Hrabůvky. Škola není typicky spádovou školou. Dojíždějí do ní žáci z celé Ostravy.

Patří k ní velká školní zahrada s naučnou stezkou, ekologickou učebnou, skleníkem a učebnou v přírodě. Právě v oblasti environmentální výchovy dosahuje škola velkých úspěchů. Mezi nejvýznamnější ocenění patří tituly Mezinárodní Ekoškola, Ekologická škola Moravskoslezského kraje, Škola udržitelného rozvoje aj.

V budově se nachází několik odborných učeben (jazyková, informatiky, fyziky-chemie, hudební aj.), třídy jsou vybaveny nejmodernější technikou (interaktivní tabule, dataprojektory, vizualizéry, noteboky). Prostředí školy je barevné, útulné a inspirující. Žáci zde u o přestávkách využívají odpočinkových koutů, kde si mohou zahrát ping pong nebo stolní fotbal.

Pýchou školy je nové školní informační centrum s nadstandartně vybavenou knihovnou, přístupem na internet a online katalogem knih s celodenním provozem i o přestávkách. Celé bylo financováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. Otevřeno je od 8,00 do 18,00 hod. nejen pro žáky školy.

V rámci dalšího projektu škola získala finanční prostředky z OPVK, a tak byl Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR podpořen také projekt „Učíme se společně“, jehož hlavním cílem je zlepšení rovných příležitostí žáků se speciálnímí vzdělávacími potřebami a žáků nadaných a talentovaných. Vybudované školní poradenské pracoviště, ve kterém pracuje speciální pedagog, výchovný poradce a metodik prevence, nabízí odbornou metodickou pomoc rodičům, žákům i učitelům. Některým žákům pak ve výuce pomáhají asistenti pedagoga.

ZŠ se zapojuje do mnoha dalších projektů, které napomáhají rozvíjet všechny oblasti dětí. Od 1.ročníku se kromě běžných tříd věnujeme také žákům intelektově nadaným. V této třídě se děti učí tzv. obohaceným způsobem vzdělávání. Ve výuce matematiky používáme metodu prof. Hejného (učebnice Fraus).

Volný čas tráví žáci v odpoledních kroužcích – anglický jazyk, hudební, sportovní, matematický, kramický, deskové hry, žurnalistika aj. nebo na tematických odpoledních, která zahrnují různé exkurze, soutěže, pokusy, pracovní dílny, besedy s odborníky. Tradicí školy je úzká spolupráce s rodiči. Společně organizujeme sportovní akce jako jsou lyžařské výjezdy, cyklovýlety, turistické výšlapy, víkendové pobyty, ale i jiné jako je posezením u táboráku, velikonoční a vánoční dílny, besedy, pasování prvňáčků atd.

Žáci školy se pravidelně zúčastňují ozdravných pobytů, lyžařských a plaveckých výcvikových kurzů. Pro předškolní děti škola každoročně organizuje Klub předškoláčků, kde se děti formou hry připravují na školu a kde rodiče získávají informace o tom, jak dítě dobře připravit na vstup do školy. Nedílnou součástí výuky je mezinárodní spolupráce mezi žáky a pedagogy různých zemí v rámci projektu Comenius.

Ve vyučování škola používá činnostní metody a organizační formy, zejména projektovou metodu, skupinové a problémové vyučování. Žáci jsou vedeni k dovednostem umět vyhledávat a zpracovávat informace, plánovat a systematizovat učební činnost. Škola pro svoji práci využívá spolupráce s Ostravskou univerzitou, Mensou ČR, Centrem nadání, Terezou, VITA, Lesní školou, zahraničními školami v rámci EU a mnohými dalšími.

Své vědomosti a dovednosti pak žáci úročí v různých vědomostních, sportovních a uměleckých soutěžích, ve kterých dosahují významných úspěchů. Cílem školy je najít u každého žáka oblast, ve které vyniká a tu pak podporovat a rozvíjet, vytvořit bezpečné, moderní a inspirativní prostředí pro všechny děti. Škola nabízí příjemnou rodinnou atmosféru a zapálený kolektiv učitelů.