Jazykový kurz v okolí Brightonu

Třída Opava 8. A a Třída Nový Lískovec se v sobotu 27. 4. 2024 v dopoledních hodinách společně vydaly na jazykový kurz do Anglie organizovaný Světem vzdělání ve spolupráci s CK Kristof.

V neděli ráno nás trajekt přepravil z Calais do Doveru. Hodinky jsme si seřídili o hodinu nazpět a vyrazili směr Londýn.

Průzkum města byl zahájen z výšky, a to vyhlídkovou jízdou lanovkou přes řeku Temži, odkud se nám naskytl neobvyklý pohled na O2 Arénu a severní Greenwich. Poté nás čekal přesun nadzemní dráhou do oblasti City of London a procházka kolem Tower of London, kde se dnes nachází královské korunovační klenoty. Také jsme přešli přes zvedací most Tower Bridge, který žáky velmi zaujal.

Vzhledem k nepříznivému deštivému počasí a zimě následovala krátká procházka podél řeky Temže do galerie Tate Modern, kde jsme po cestě minuli bitevní křižník HMS Belfast. Poté jsme přejeli metrem až do stanice King´s Cross St. Pancras, známé z filmu Harry Potter (stanice 9 ¾).

K večeru jsme po náročném dni plném zážitků vyjeli na jih do hostitelských rodin a nastala chvíle napětí a očekávání, kam a s kým se dostaneme.

„Naši hostitelé byli megahodní, měli dobré jídlo a roztomilé kočky,“ sdělovaly si nadšeně děti zážitky z bydlení u hostitelských rodin.

Třetí, čtvrtý a pátý den našeho pobytu v Anglii měli vždy žáci dopolední výuku. V pondělí nás čekala návštěva přímořského města Brighton, kde jsme také zavítali do Sea Life Centra s několika druhy mořských ryb a živočichů. Stihli jsme krmení želv a prošli skleněným tunelem, kde všude kolem plavali žraloci, želvy a další vodní živočichové. Procházkou k přístavnímu molu a na oblázkovou pláž, kolem královského paláce v orientálním stylu Royal Pavilon jsme se různými uličkami dostali na náměstí, kde byl rozchod, abychom se občerstvili a zakoupili si suvenýry.

V úterý odpoledne jsme se vydali směr Hever Castle, domov Anny Boleynové, druhé ze šesti manželek Jindřicha VIII. Po prohlídce hradu následoval relax v nádherných zahradách v italském stylu s fontánami. Někteří odvážní žáci si dokonce prošli vodní bludiště.

Ve středu obdrželi všichni žáci certifikáty za úspěšné absolvování kurzu všeobecné a kulturní angličtiny. Jako odměna je čekala asi 4 kilometrová procházka po křídových útesech Beachy Head ve výšce 120 m. n. m. kolem dvou historických majáků. V závěru procházky nás uchvátil dechberoucí výhled na nejznámější bílé útesy Seven Sisters.

Ve čtvrtek brzy ráno jsme se rozloučili s našimi hostitelskými rodinami a odjeli opět do Londýna na plavbu lodí po řece Temži s cílovou stanicí u slavného 135 metrů vysokého kola London Eye, kde se nám naskytl krásný pohled na budovy Parlamentu s věhlasným Big Benem. Prošli jsme oblastí Westminsteru, St. James´s Park a došli až k sídlu královské rodiny Buckingham Palace. Vyfotili jsme si památník „Královny Matky“ a přes třídu The Mall se vydali na Trafalgar Square k Napoleonovu sloupu s fontánami. Poté jsme došli na Leicester Square, kde byl prostor na nákupy a občerstvení. Poslední naší zastávkou bylo muzeum voskových figurín Madame Tussauds na ulici Baker Street. „Myslím si, že tento výlet naši třídu sblížil. Začali jsme se bavit všichni se všema. Prostě úžasné,“ chválí si žáci zahraniční jazykový kurz.

Po tomto nabitém programu už nás čekala cesta zpět domů, před kterou jsme se posilnili párky s chlebem a vyrazili směr Dover na trajekt. Následovala dlouhá cesta domů.

„Celkově se mi výlet líbil, vše mě bavilo, viděl jsem spoustu zajímavých míst, a to nejdůležitější je, že z toho mám hodně vzpomínek,“ hodnotí jazykový kurz jeden ze žáků. „Jediné, co nám vadí, je, že výlet byl moc krátký.“ 😀 😀